Dan Toma

Consulting Partner & Co Founder OUTCOME, Innovation Accounting & The Corporate Startup, Thinkers50 Radar

OD „MOONSHOT“-a DO „SVEMIRSKOG PROGRAMA“: KAKO UČINITI RAST PONOVLJIVIM I SKALABILNIM

Dan Toma je jedan od najtraženijih evropskih stručnjaka kada je reč o inovacionom liderstvu i izgradnji održivih inovacionih ekosistema unutar velikih organizacija. Kao suosnivač konsultantske firme Outcome, pomaže kompanijama da inoviraju s jasnoćom, brzinom i preciznošću, dok istovremeno jačaju i svoju osnovnu delatnost, retka veština u današnjoj korporativnoj stvarnosti.

Sa dve MBA diplome i sertifikatom sa prestižnog Lean Launchpad programa Univerziteta Columbia, Dan kombinuje akademsku izvrsnost sa praktičnim iskustvom. Njegova knjiga The Corporate Startup, proglašena za Menadžment knjigu godine od strane Chartered Management Institute i British Library, postala je priručnik za lidere koji žele da inovacije uvedu na ozbiljan i održiv način. Sa drugom knjigom, Innovation Accounting, Dan je otvorio potpuno novo polje, kako meriti vrednost inovacija. Upravo ta dela pozicionirala su ga među vodeće mislioce današnjice i obezbedila mu prestižno mesto na Thinkers50 Radar listi.

Njegove metode ne ostaju na nivou teorije, on je praktičar koji inovacije uvodi u realne sisteme, kroz jasne procese, merljive rezultate i u direktnoj saradnji sa timovima i liderima. Tokom karijere radio je sa multinacionalnim gigantima kao što su Deutsche Telekom, Bosch, Bayer, Jaguar Land Rover, John Deere i Allianz, uvodeći inovacione metodologije u najzahtevnije industrije. Njegovo iskustvo prevazilazi poslovni sector, sarađivao je sa vladama širom Evrope i Azije, uključujući i projekat finskog Ministarstva spoljnih poslova u Vijetnamu, gde je osmislio i vodio nacionalni program akceleracije biznisa. Time je potvrdio da principi inovacionog liderstva funkcionišu podjednako u korporacijama i u nacionalnim ekonomijama.

Radno iskustvo stečeno u javnom i privatnom sektoru pretočeno je u niz iskustvenih kurseva koje je Dan držao na univerzitetima kao što su Royal Academy of Engineering (Velika Britanija) i University of Applied Science Rhein-Main (Nemačka).

Dan Toma je svoju karijeru započeo u preduzetništvu, radeći sa tehnološkim startapima širom sveta. Danas, kroz konsultantsku kompaniju OUTCOME, fokusira se na transformaciju inovacija u velikim preduzećima i promene koje vodeće kompanije treba da sprovedu kako bi omogućile razvoj novih poslovnih poduhvata. Radno iskustvo stečeno u javnom i privatnom sektoru pretočeno je u niz iskustvenih kurseva koje je Dan držao na univerzitetima kao što su Royal Academy of Engineering (Velika Britanija) i University of Applied Science Rhein-Main (Nemačka).

Ključni uvidi Dan Toma

Od ad hoc projekata do sistema inovacija

Većina kompanija lansira pojedinačni projekat, ali Dan pokazuje kako lideri mogu da izgrade sistem u kojem se inovacije dešavaju stalno, predvidivo i sa jasnim rezultatima. Jedan projekat ne menja kompaniju, sistem menja. One project doesn’t change a company a system does.

Merenje stvarne vrednosti inovacija

Umesto praznih slogana, on nudi konkretne metrike i alate koji liderima omogućavaju da vide koliko inovacije zaista doprinose rastu i koliko brzo se isporučuje vrednost.

Globalna praksa i iskustva iz prve ruke

Kao praktičar, Dan radi direktno sa timovima unutar velikih kompanija, prenoseći startup disciplinu u korporativni kontekst. Njegovi primeri iz Allianza, Boscha ili Bayera pokazuju kako najveće kompanije uvode disciplinu startapa i pretvaraju inovacije u održiv motor rasta.

Predavanje sa Dan Toma na Balkan Business Forumu

OD „MOONSHOT“-a DO „SVEMIRSKOG PROGRAMA“: KAKO UČINITI RAST PONOVLJIVIM I SKALABILNIM

Većina kompanija može da izvede jedan „moonshot“ projekat pod uslovom da se sve kockice slože. Ali dugoročni uspeh ne leži u pojedinačnim inicijativama, već u izgradnji sistema koji omogućava da inovacije budu stalni izvor rasta.

U ovoj sesiji ćete naučiti:
  • Zašto “moonshot” projekti nisu dovoljni i šta ih razlikuje od pravog „svemirskog programa“.
  • Koje su ključne komponente Inovacionog Sistema, od strategije i kulture do liderstva i upravljanja procesima.
  • Kako izgraditi strukturu koja omogućava da inovacije stalno donose merljive rezultate i održiv rast.
  • Konkretne primere globalnih kompanija koje su uspešno pretvorile inovacije u motor poslovnog razvoja.

Njegov rad sa globalnim liderima poput Boscha i Allianza pokazuje njegovu sposobnost da najzahtevnije organizacije uvede u novu disciplinu inovacija. U Boschu je pomagao timovima da pretvore eksperimente u održive poslovne modele, dok je u Allianzu učestvovao u razvoju inovacionih metrika koje mere stvarni doprinos inovacija poslovnom rastu.

Upravo ovakva iskustva potvrđuju da Dan nije teoretičar on je praktičar koji uvodi promene tamo gde su najpotrebnije, u samom srcu globalnih korporacija.

Ako želite da razvijete unutrašnje inovacione kapacitete, donesete pametnije odluke zasnovane na podacima i obezbedite da svaka inicijativa donese stvarnu vrednost, ovo je predavanje koje ne smete propustiti.

Ostali predavači

Prijavite se na naš Newsletter

Ako želite da uvek budete među prvima koji će saznati sve o našim događajima

Prijavite se na naš Newsletter

Ako želite da uvek budete među prvima koji će saznati sve o našim događajima